Nem várt hatások a 2024-es lakásbiztosító váltási kampányban

Sokan úgy gondolják, hogy a kötelező biztosítóváltási kampányok évekig tartó árversenyét alig kiheverő, majd újabb és újabb különadókra kényszerített, megújulást nehezen megvalósító hazai biztosítási szektor, további károkat szenvedhet 2024-től kezdődően. A minden márciusban végrehajtandó lakásbiztosítási átszerződéseket (és ezzel járó hatalmas többlet adminisztrációt és többletköltségeket) generáló, új intézkedések nyomán beálló várható díjcsökkenés a többlet terhekkel együtt már komoly kihívás lesz a szektornak.

A kedvezőtlen hazai és nemzetközi gazdasági környezet közepette az egyik utolsó profitábilis termék árainak lenullázásával fenyegető lakásbiztosítási verseny hatásait ugyanis még csak felmérni sem lehet előre.

A média és az ügyfelek rövid távon biztosan jól járnak majd, de hogy ennek középtávon hol lesz meg a kompenzációja, azt nem lehet még látni. Innováció, fizetőképes kereslet hiányában, hiperinflációs és háborús környezetben talán jó lett volna, ha a lakásbiztosítási díjak egy ideig még valamekkora támaszt jelentenek a biztosítóknak, de hát a fejlődés ugye, nem áll meg.Persze azt is mondhatjuk, hogy 9 biztosító csak nyerhet az üzleten, hiszen nekik most is csak kevés számú lakásbiztosításuk van (4 társaság viszi ugyanis a lakásbiztosítási piac 82%-át és a többi 9 osztozik a maradék 18%-on), de ha megkérdezzük a „kis” biztosítókat, hogy ugyanez a helyzet, hogyan vált be számukra a kötelező biztosítási kampányok esetében? ….akkor valószínűleg nem kapnánk mindenkitől pozitív válaszokat.

A GFM joggal remél innovációt, digitalizációt, miközben a biztosítók költségeinek csökkentése érdekében maximalizálja a lakásbiztosításokhoz kapcsolódóan kifizethető jutalékokat. Az is az elképzelés része, hogy az MNB által kialakított és piacra hozott (jobb, magasabb szolgáltatásokat tartalmazó MFO) lakásbiztosítások eladására kerül majd sor a lakáskampányban, de ismerve a magyarok hagyományosan nagy árérzékenységét, könnyen előfordulhat, hogy rengeteg lakásbiztosítási díjkalkuláció eredményéből a legolcsóbb és nem a legjobb szolgáltatási tartamú szerződések (biztosítók ajánlatai) kerülnek majd ki győztesen.

A hirdetések is minden bizonnyal az elérhető megtakarításokról fognak szólni, ami tovább tolhatja a piacot a leértékelődés felé.

Blog kategóriák
Legfrissebb hírek

Kiadva - 2024. április 10 - Mitől lesz hatékonyabb a lakáskampány? A kampány tapasztalatait és a piaci szereplők jövőre vonatkozó javaslatait ebben a cikkben gyűjtöttük össze.

Kiadva - 2024. április 8 - A Pénzmosás Elleni Törvény 2024. július 1-től életbe lépő módosításának köszönhetően az életbiztosítások esetében távolról - online módon is elérhetővé válik az ügyfélelek számára a személyazonosságuk igazolása.

Kiadva - 2024. március 11 - Már közel 40 ezren választottak maguknak kedvezőbb lakásbiztosítást a március 1-óta tartó kampányban, miközben a díjszámítások száma a fél milliót is meghaladta.

Tovább az összes hírre