Közel 40 ezren váltottak a kampány első harmadában
Kiadva - 2024. március 11 - Már közel 40 ezren választottak maguknak kedvezőbb lakásbiztosítást a március 1-óta tartó kampányban, miközben a díjszámítások száma a fél milliót is meghaladta - adta hírül a piaci adatokat összesítő Holkössekbiztositast.hu. A portál szerint ez jó kezdés, de az elkövetkezendő hetekben a reklámok és az elérhető jelentős mértékű díjmegtakarítás hatására - még sokkal többeknek kellene váltania.
Folyamatosan nő a kalkulációk és a szerződéskötések száma a márciusi lakáskampányban, ahol a lakástulajdonosok egyszerűen és gyorsan tudják ellenőrizni és kedvezőbbre cserélni jelenlegi lakásbiztosításukat. Jellemző, hogy az új kötések esetében a lakástulajdonosok nagyobb biztosítási védelemre és a korábbinál kedvezőbb díjakra tesznek szert.
Bár a kampány indulása némileg elmaradt a várakozásoktól, az ügyfelek sokat spórolhatnak. A lakásbiztosítások legnagyobb részét kitevő, mintegy 2,2 millió biztosított családi ház esetében például, 25 ezer forintot meghaladó átlagos éves megtakarítással találkozhatnak a háztulajdonosok.
A korábbi évek biztosítási kampányaihoz hasonlóan az elmúlt hét az ügyfelek kiértesítéséről szólt. Több millió ügyfél kapott erről szóló elektronikus hírlevelet, melyek hatására már sokan kalkuláltak, de még nem döntöttek. Ez a „nyomás” a kampány középső, most következő tíz napos szakaszában tovább fog erősödni. Még több értesítő, még több hírlevél és reklám fogja tájékoztatni a márciusi lehetőségekről az ügyfeleket, melyek a kampányhatással kiegészülve még számos új szerződéskötést fognak eredményezni.
Indul az MFO-t népszerűsítő kormányzati kampány is
Ezen a héten indul útjára az MNB - Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítást (MFO-t) népszerűsítő - kampánya is, amely az értékalapúságot és az ügyfélelégedettséget helyezi a fókuszba, megerősítve ezzel a lakáskampány körüli, már eddig is jelentős ügyféltájékoztatást. A bővített fedezeteket, magas kártérítési összegeket és gyorsított kárrendezést tartalmazó MFO termékek fókuszba helyezésétől - melyekből az adatok szerint az ügyfelek 15 százaléka választott eddigi - azt várja az MNB, hogy jelentősen nő az ügyfelek általános elégedettsége.
Érdekes hatás, hogy a korábban csak az MFO- termékekre jellemző elemek egyre inkább megjelennek a biztosítók hagyományos lakásbiztosítási termékeiben is, melyekben a biztosítótársaságok önként vállalnak rövidebb kárrendezési időt, adnak díjmentes kiegészítő biztosításokat és emelik meg jelentősen a biztosított értékeket. Ez az úgynevezett „MFO-sodási” jelenség, szintén a márciusi kampány hozadéka.
Fontos tudni, hogy bár a mostani kampányt „márciusi lakáskampánynak” nevezzük, a kampány - az MNB iránymutatásának köszönhetően - április 2-án éjfélig fog tartani, vagyis az eddig az időpontig a biztosítókhoz beérkező felmondások még érvényesek lesznek. Elegendő idő áll tehát rendelkezésre, hogy mindenki újrakalkulálja lakásbiztosításának díját és döntsön arról, milyen biztosítást szeretne a jövőben.
A díjmegtakarítás vonzza a legtöbb ügyfelet
Természetes, hogy mindenki szeret olcsóbban, akciósan vásárolni. A márciusi kampányban erre rendkívüli lehetőség kínálkozik, mivel jelentős különbségek vannak az egyes biztosítótársaságok ajánlott díjai között. Általánoságban elmondható, hogy míg egy adott ingatlan éves biztosítási díjának olcsóbb szegmense 20-30 ezer forintnál kezdődik, addig ugyan ezen ingatlanra ajánlott drágább biztosítások ára, már 80-100 ezer forintot tesz ki. Ez háromszoros díjkülönbséget jelent, melyre az ügyfelek igen érzékenyek. Különösen igaz ez annak fényében, hogy a kínált biztosítások között nem minden esetben a drágább termékek a jobbak. Az ügyfelek árérzékenysége természetesen érthető, különösen az elmúlt évek inflációjának fényében.
A Holkössekbiztosítást.hu összesítéséből az is kiderül, hogy mely alkuszi oldalakon találunk díjösszehasonlítást és mely oldalak alkalmasak un. „direkt”, a biztosítók oldalain történő közvetlen szerződéskötésre.
Az oldal azt is megmutatja számunkra, hogy az egyes szereplők milyen a lakásbiztosítás váltáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtanak az ügyfelek számára. Így a lehető legkönnyebben tudunk magunknak alkuszt/biztosítót választani.